“Гендерний профіль українських медіа”: у прямому етері Укрінформ відбулася презентація дослідження (результати)

Сьогодні, 19 грудня відбулася презентація першого в Україні дослідження “Гендерний профіль українських медіа” .

Вона транслювалася у прямому етері медіа Ukrinform TV на Youtube. Також усі бажаючі мають можливість ознайомитися з результатами досліджень у текстовому варіанті.

Відповідно до Закону України «Про медіа» одним з пріоритетних напрямків роботи Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення є забезпечення гендерної рівності в медіа та убезпечення громадян України від дискримінації, зокрема за ознакою статі.

У зв’язку з чим, Національна рада у співпраці з громадянським суспільством, зокрема ГО “Жінки в медіа”, розпочала важливий проєкт зі складання гендерного профілю українських медіа. Для цього було проведено анкетне опитування. 

Першїй слово надали Євгенії Кравчук заступниці голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, голові Комітету ПАРЄ з питань культури, науки, освіти та медіа:

Кількість більшості жінок в медіа можна пояснити двома моментами: Перше – рівнем заробітніх плат, особливо в регіональних медіа, заробітні плати не дуже високі тому, чоловіки не дуже хочуть там працювати. Далі, як це відбувається в політичній системі загалом в більшості голосують жінки, але жінок політиків значно менше ніж чоловіків так само, з керівництвом, посадами, які йдуть вище по ієрархії

Загалом у дослідженні взяли участь 206 медіа,  у яких сумарно працює 4 820 працівників і працівниць.

“Це унікальне дослідження, бо це був приклад синергії роботи держави, громадського сектору, а також медіа, Ми отримали дату від 206 медіа, в яких сумарно працює понад 4 800 працівників і працівниць – це надзвичайні дані. Всі вони враховані в цьому дослідженні”, – зазначила голова ГО «Жінки в медіа», парламентської Комісії з журналістської етики Ліза Кузьменко.

Ольга Герасимюк голова Нацради України розповіла про важливість та унікальність цього дослідження:

Фото: Скриншот з відео

Тут ми спробували зробити зріз того, якими є медіа…Ми з усіх боків постаралися дослідити, як виглядають ті платформи..Ці дослідження говорять не лише про великі проблеми, а говорять і про досягнення.. Зокрема й про те, як ми бачимо наше суспільство”

Фото: Скриншот з відео

“Панівні посади в медіа керівники більшості телеканалів, значна частина навіть зіркових ведучих це є дефакто чоловіки. Чому таке сформувалось? Тому, що українське суспільство в багатьох випадках є традиційним. Традиційно у нас чоловік – голова сім’ї, в принципі воно з часом змінюється і ми докладаємо зусиль для того щоб українське суспільство рухалось дуже сильно вперед“, – сказав Євгеній Брагар, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова.

Також він зазначив що у комітеті можуть подати будь-яку законодавчу ініціативу для захисту прав жінок.

Результати оголошувала Зоя Красовська – аналітикиня дослідження, а також представниця спільноти ГО «”Жінки в медіа”.

Результати:

Проведене Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення дослідження показало, що:

  • у більшості медіа, що заповнили анкети, більшість складу працівників становлять жінки. Лише у медіа, які мають ліцензію на ТБ та радіо водночас, більшість працівників – чоловіки;
  • Загалом кількість працівників з інвалідністю для компаній складає 5-6%;
  • Також у старших вікових групах частіше переважають чоловіки;
  • Жінки становлять більшість серед молоді в усіх компаніях. Чим старша вікова група, тим менш представленими у ній є жінки;
  • Творчі професії та професії, що повʼязані зі створенням та дистрибуцією контенту, диспропорційно представлені жінками у суттєвій більшості. Наприклад, жінок на посадах журналістики 77%, а чоловіків 23%, при цьому у керівництві медіа жінок лише 52%, тоді як чоловіків аж 48%;
  • Навчання і перепідготовку в компаніях проходили тільки 12% працівників
  • В усіх організаціях, що взяли участь в опитуванні, найбільша частка співробітників, котрі проходять навчання та підвищення кваліфікації – жінки (жінки – 59%, чоловіки – 41%);
  • Найчастіше гнучкі політики щодо батьківства, опікунства та покращення балансу між особистим життям та роботою застосовується щодо жінок. Найбільший гендерний розрив є у застосуванні політик відпустки по догляду за дитиною. Відсоток компаній, що практикують таку політику щодо чоловіків – від 12% до 28%, а щодо жінок – від 41% до 78% організацій у різних категоріях.

Зазначається, що дослідження було можливим завдяки проєкту «Мережа ґендерних аналітичних центрів: посилення спроможності задля розробки передових політик, оцінки впливу, стратегічної адвокації та сфокусованих комунікацій щодо політик», що виконується Українським Жіночим Фондом за підтримки Європейського Союзу. Інформація, що представлена, не завжди відображає погляди УЖФ та ЄС.

Відео: Youtube| Ukrinform TV| Гендерний профіль українських медіа. Презентація дослідження

Читайте також. Українська кореспондентка Associated Press Василіса Степаненко стала лауреаткою американської премії Livingston Awards 2023

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *